dimarts, 1 d’octubre del 2013

el negoci de les Itv!


recull de premsa...

(...)La Dirección General de Tráfico ha iniciado una campaña por la que va a comunicar a 2.462 conductores que un vehículo de su propiedad ha sido detectado circulando sin haber superado la correspondiente inspección técnica de vehículos (ITV) por no haber acudido o haber resultado rechazado. Según el Registro General de Vehículos de la DGT, de los 31 millones de camiones, turismos, motocicletas, autobuses y furgonetas que circulan por nuestras calles y carreteras, la mitad, 15,1 millones, tienen una edad media superior a nueve años y medio, a partir de la cual están obligados a pasar la revisión anualmente.(...)
(...)La crisis económica también tiene impacto en las carreteras. “Un 20% de los vehículos está eludiendo pasar las ITV. La cuestión es relevante en tanto que España tiene un parque relativamente viejo, en el que un 43% de los vehículos acumula una antigüedad superior a diez años y tiene la obligación de pasar la revisión cada doce meses. Entre los cuatro años y la década, el mandato es bianual.Los datos no pueden ser más reveladores. Un total de 21,5 millones de vehículos tenían que pasar por las ITV el pasado 2012. Sin embargo, apenas lo hicieron 17,2, lo que evidencia un nivel de elusión del 20%.(...)


(...)L'any 2007 el parc mòbil català només tenia el 35% de vehicles amb més de 10 anys d'antiguitat, al 2012 el 56% ja superava la dècada, i aquest 2013 la xifra va en augment i ja s'ha superat el 60%, ha indicat el director de Trànsit.


(...)A finals de setembre del 2003, dos mesos abans que se celebressin eleccions al Parlament de Catalunya, el govern de Convergència i Unió (CiU), aleshores encapçalat per Jordi Pujol, va decidir renovar les concessions de les empreses encarregades de la ITV prorrogant vuit anys més, fins al 2014, el contracte de les tres empreses acreditades.
Aleshores el mercat estava pràcticament monopolitzat per Aigues de Barcelona (Agbar), la qual controlava dues de les tres empreses acreditades per fer les revisions: ECA i Applus Iteuve. Entre elles es repartien aproximadament el 85% del parc automobilístic català. Del 15% restant se n'encarregava Revisión de Vehículos S.A. (RVSA).
Applus i RVSA es repartien les inspeccions de tot el parc automobilístic català, aleshores format per 4.391.343 vehicles. En aquells moments, les estacions d'ITV realitzaven al voltant de 2 milions d'inspeccions anuals, activitat que es traduïa en una facturació aproximada de 50,4 milions d'euros.
Actualment són quatre les empreses que es reparteixen el pastís: Applus Iteuve (26 estacions), Certio ITV (10 centres), Preven Control, antiga RVSA, (8 estacions) i, finalment, Itevelesa (3 centres).(...)