recull de premsa...
(...)La
Dirección General de Tráfico ha iniciado una campaña por la que va
a comunicar a 2.462 conductores que un vehículo de su propiedad ha
sido detectado circulando sin haber superado la correspondiente
inspección técnica de vehículos (ITV) por no haber acudido o haber
resultado rechazado. Según el Registro General de Vehículos de la
DGT, de los 31 millones de camiones, turismos, motocicletas,
autobuses y furgonetas que circulan por nuestras calles y carreteras,
la mitad, 15,1 millones, tienen una edad media superior a nueve años
y medio, a partir de la cual están obligados a pasar la revisión
anualmente.(...)
(...)La
crisis económica también tiene impacto en las carreteras. “Un 20%
de los vehículos está eludiendo pasar las ITV. La cuestión es
relevante en tanto que España tiene un parque
relativamente viejo, en el que un 43% de los vehículos acumula una
antigüedad superior a diez años y tiene la obligación de pasar la
revisión cada doce meses. Entre los cuatro años y la década, el
mandato es bianual.Los datos no pueden ser más reveladores. Un
total de 21,5 millones de vehículos tenían que pasar por las ITV el
pasado 2012. Sin embargo, apenas lo hicieron 17,2, lo que evidencia
un nivel de elusión del 20%.(...)
(...)L'any
2007 el parc mòbil català només tenia el 35% de vehicles amb més
de 10 anys d'antiguitat, al 2012 el 56% ja superava la dècada, i
aquest 2013 la xifra va en augment i ja s'ha superat el 60%, ha
indicat el director de Trànsit.
(...)A
finals de setembre del 2003, dos mesos abans que se celebressin
eleccions al Parlament de Catalunya, el govern de Convergència i
Unió (CiU), aleshores encapçalat per Jordi Pujol, va decidir
renovar les concessions de les empreses encarregades de la ITV
prorrogant vuit anys més, fins al 2014, el contracte de les tres
empreses acreditades.
Aleshores
el mercat estava pràcticament monopolitzat per Aigues de Barcelona
(Agbar), la qual controlava dues de les tres empreses acreditades per
fer les revisions: ECA i Applus Iteuve. Entre elles es repartien
aproximadament el 85% del parc automobilístic català. Del 15%
restant se n'encarregava Revisión de Vehículos S.A. (RVSA).
Applus
i RVSA es repartien les inspeccions de tot el parc automobilístic
català, aleshores format per 4.391.343 vehicles. En aquells moments,
les estacions d'ITV realitzaven al voltant de 2 milions d'inspeccions
anuals, activitat que es traduïa en una facturació aproximada de
50,4 milions d'euros.
Actualment
són quatre les empreses que es reparteixen el pastís: Applus Iteuve
(26 estacions), Certio ITV (10 centres), Preven Control, antiga RVSA,
(8 estacions) i, finalment, Itevelesa (3 centres).(...)